Softgear | all-in-one online business partner

Softgear
all-in-one online
business partner

LinkedIn som verktyg för sälj & marknadsföring

LinkedIn som verktyg för sälj & marknadsföring

Behoven av förändrade arbetssätt inom industriell (eller B2B) försäljning har ökat i takt med internetanvändningen. Idag har kunden möjlighet att veta lika mycket, eller mer, än er säljare om de produkter och de lösningar som finns att välja mellan. Då blir andra saker avgörande för affären. Henrik Björklund har i många år jobbat med att utveckla företags marknadsföring och försäljning med LinkedIn som verktyg. Redan 2012 fick han mycket uppmärksamhet för sin bok, Nå framgång på LinkedIn, då den enda boken om systemet skriven för svenska förhållanden. Vi är både glada och stolta att kunna erbjuda er en föreläsning med LinkedIn-gurun Henrik Björklund!

Vi är många som pliktskyldigt har en profil på LinkedIn men inte riktigt fått till vad vi skall ha den till utöver att se att alla andra verkar vara där dagarna i ända. För att reda ut hur företag och personer kan dra nytta av LinkedIn i sina affärer genom integrerad marknadsföring och försäljning har vi därför bjudit in Henrik Björklund. Henrik är till vardags CEO på kommunikationsbyrån Right Thing united och bidrar tillsammans med sitt team till effektiv marknadsföring och försäljning med LinkedIn som ett viktigt verktyg.

Henrik kommer ge oss en genomgång av best practises för hur man som B2B-företag och inte minst som säljare/marknadsförare kan dra nytta av alla de möjligheter som LinkedIn faktiskt erbjuder kring marknadsföring och försäljning. Det kommer handla om att bygga sitt professionella rykte som säljare såväl som strategier för att effektivisera prospektering men också om hur man bygger en kanal för långsiktig kraftfull kommunikation mot både nya och befintliga kunder. Right Thing united hjälper dagligen såväl svenska som internationella företag att nå ut till komplicerade och specifika målgrupper med kommunikation. Konkret kommer föreläsningen handla om:

  • Dagens situation i landskapet för B2B affärer
  • Säljarens arbetssätt med LinkedIn som verktyg för prospektering
  • Leadsgenererande kampanjer med sylvassa målgruppsurval
  • Employer Advocacy - organisk spridning med hjälp av anställda
  • Analys och annonsering, kraftfulla verktyg för målgruppsanalys


Vi garanterar en morgon med konkreta tips och insikter som kommer påverka hur du ser på ert sätt att jobba med marknadsföring och försäljning.

Datum: 7 mars 2019
Tid: 8.00-9.00 (kaffe/the och macka serveras från kl 7.30)
Var: Linslagargränd 1 i Kopparlunden, Västerås. Parkering finns utanför.

Varmt välkomna!




 

Anmäl dig redan nu för att få en plats.